Harmonie

Musicals in Concert

25 & 26 mei 2024

Musicals in Concert

Op 25 en 26 mei gaat in de Hela zaal van de Maaspoort Venlo een prachtig evenement plaatsvinden. Harmonie St. Caecilia presenteert onder leiding van dirigent Raf de Keninck het project “Musicals in Concert”. Een concert vol met musicalklassiekers, gebracht door de harmonie, met steun van een projectkoor, solisten en een combo. Dit wilt u niet missen.

Zaterdag 25 mei – aanvangstijd 20:15 uur – Kaarten nu verkrijgbaar bij de Maaspoort!

Zondag 26 mei – aanvangstijd 15:00 uur (matinee) – Kaarten nu verkrijgbaar bij de Maaspoort!

Zomeravondconcert 2024

29 juni 2024

Programma:
Nieuw Talent Orkest zal de avond beginnen en het resultaat laten horen van hun 10 weken traject. Daarna zal de Harmonie het concert voortzetten.

Meer informatie volgt.

NIEUWS

Talentorkest

27 november 2023

Ontdek het plezier van samen muziek maken

Heb je altijd al een blaas- of slagwerkinstrument willen leren bespelen? Of lijkt samen
muziek maken je geweldig? Dan is dit je kans!

Harmonie St. Caecilia Blerick organiseert Nieuw Talent Orkest Blerick, een uniek
muziekproject voor volwassenen. In tien repetities ervaar je hoe fantastisch het is om samen muziek te maken. De eerste repetitie is op vrijdag 22 maart, 19.00 uur in ’t Raodhoes in Blerick. Dit belooft een bijzondere avond te worden onder de enthousiaste muzikale leiding van Guus Pieksma, initiatiefnemer van Nij Talint Orkest uit Sneek.
Om mee te kunnen doen hoef je geen muzikale ervaring te hebben of noten te kunnen
lezen. De repetities duren twee uur en die vliegen voorbij! Natuurlijk is er een pauze en het plezier staat voorop. Het project sluit af met een feestelijk concert.

Doe ook mee!

De vereniging zorgt voor een instrument en lessenaar. Misschien weet je al welk instrument je wilt bespelen en anders geven we je daarover advies. Verder krijg je een complete orkestmap. Meer dan 3.000 Nieuw Talent Orkest muzikanten gingen je voor en ontdekten een geweldige nieuwe hobby!

Wat je moet weten

Startdatum: vrijdag 22 maart 2024, 19.00 uur
Vervolg: iedere week op de vrijdagavond
Tijd: 19.00 – 21.00 uur
Locatie: ‘t Raedhoes, Antoniusplein 2 in Blerick
Kosten: € 125,- per persoon voor het hele project

Neem voor meer informatie direct contact op met Henk van Gestel, 06 – 51053448 of mail naar talentorkest@harmonie-caecilia.nl.

Media

Bekijk onderstaand filmpje om een indruk te krijgen van het project!

Harmonie St. Caecilia Blerick is opgericht als Fanfare Werkplaats Blerick in 1907. Het is een muziekvereniging met 60 musicerende leden en komt sinds 1970 uit in de 1e divisie van de Limburgse Bond van Muziekgezelschappen.

In oktober 2005 behaalde zij op het bondsconcours in de 1e divisie 92 punten en in oktober 2010 eveneens in de 1e divisie 86 punten onder leiding van ere-dirigent Andreas van Zoelen. In oktober 2017 werd onder leider van Kris Roemers in de 1e divisie deelgenomen aan het bondsconcours en behaalde de harmonie een mooie 1e prijs. Diverse bekende dirigenten behaalden grote successen met dit enthousiast muziekgezelschap. Sinds augustus 2018 staat het orkest onder leiding van 1e dirigent Raf de Keninck.

De harmonie neemt in de regio een algemeen erkende plaats in. Dit komt onder andere tot uitdrukking in de reeds meer dan 30 jaar dat zij muzikaal hoogstaande Nieuwjaarsconcerten verzorgt, die gedurende twee dagen een vrijwel altijd uitverkochte Maaspoort opleveren.

In 2007 bestond de harmonie 100 jaar. Een jubileum dat gedurende het hele jaar werd gevierd en waaraan op diverse muzikale wijzen invulling werd gegeven. Zeer bijzonder aan dit eeuwfeest was de ontvangst van het predikaat “Onderscheiden met de Koninklijke Erepenning”.De harmonie repeteert iedere woensdag van 19:45 tot 22:15 uur in ’t Raodhoes (Antoniusplein 2 in Blerick).

MUZIKAAL SAMENWERKEN

Benieuwd wat we kunnen betekenen?

Harmonie St. Caecilia

Onderscheiden met de Koninklijke Erepenning

Jeugdharmonie

Leerlingen die minimaal 1 jaar les hebben op een instrument mogen meespelen bij de Jeugdharmonie. In sommige gevallen kan hier in overleg met muziekdocent van afgeweken worden.

Media

Welkom in het digitale fotoarchief van Harmonie St. Caecilia. Hier kunt u foto's bekijken van onze concerten en evenementen. Veel kijkplezier!!!

Geschiedenis

Tijdens het 40-jarig dienstjubileum van een chef van de werkplaats der Nederlandse Spoorwegen te Blerick, werd op 2 februari 1907 opgericht; “de Fanfare Werkplaats Blerick”.

Opleiding en lid worden?

Je bent jong en je wil wat leren. Dat doe je al op school, maar dat kan ook in je vrije tijd. Als het in je vrije tijd kan, dan moet het natuurlijk wel leuk zijn. Dat kan gelukkig ook, bij Harmonie St. Caecilia in Blerick.

VIND

Repetitie locatie